ممنوعیت ورود برخی محصولات قدیمی سامسونگ توسط ITC، در پی شکایت اپل
متن دلخواه شما
آخرین اخبار تکنولوژی و جدیدترین برنامه های دانلود برنامه و بازیها
شنبه 19 مرداد 1392 ساعت 16:8 | بازدید : 702 | نوشته ‌شده به دست | ( نظرات )
ممنوعیت ورود برخی محصولات قدیمی سامسونگ توسط ITC، در پی شکایت اپل
  مثل اینکه داستان نبردهای دو غول تکنولوژی موبایل و تولید کننده ابزارهای موبایل هیچ گاه تمامی ندارد و در کنار نشانه هایی از دوستی دوباره ، همواره باید شاهد جدال آنها در محاکم مختلف باشیم. و این بار هم ضرب المثل ایرانی و بیت مشهور شاهنامه در حال عینیت یافتن دوباره است: «چنين است رسم سرای درشت  ///  گهی پشت به زين و گهی زين به پشت»
 
هنوز یک هفته از پایان جنجالی پرونده شکایت سامسونگ از اپل در ITC (کمیسیون تجارت بین المللی آریکا) و رای ممنوعیت ورود برخی محصولات قدیمی اپل به خاک ایالات متحده، نگذشته. اما روز گذشته داستان جدید و حکمی تازه آغاز شده است.
 
اپل موفق به کسب ممنوعیت ورود برخی محصولات قدیمی سامسونگ به خاک آمریکا شد. این ممنوعیت به دلیل رای ITC مبنی بر تخلف سامسونگ از دو پتنت اپل صادر شد: پتنت شماره 7,479,949 که اپل آن را جزو گروه «پتنتهای استیو جابز» می خواند و درباره تکنولوژی صفحه لمسی و روشی برای تشخیص دستورات در رابط کاربری گرافیکی است. و پتنت 7,912,501 که مربوط به شیوه پشتیبانی از اتصال و جداسازی جک هدفون و تشخیص آن است.
 
البته شکایت اپل شامل ۴ پتنت دیگر هم بوده، که سامسونگ در آن زمینه مقصر شناخته نشد. اکنون یک دوره ۶۰ روزه بازبینی رئیس جمهوری باید بگذرد تا این قانون لازم الاجرا گردد و تا آن زمان محصولات سامسونگ که متخلف تشخیص داده شده اند، می توانند در خاک آمریکا فروخته شوند. 
 
حال باید منتظر ماند تا ببینیم آقای اوباما همان طور که وعده داده بود، در زمینه مسائل "پتنت ترولینگ" جدی است و آن گونه که به نفع اپل و برای اولین بار طی ۲۶ سال گذشته رای ITC را وتو کرد ، آیا به یاری سامسونگ هم می آید، یا خیر. هرچند که چنین امری بعید به نظر می رسد.
 
هرچند هنوز مشخص نیست این ممنوعیت دقیقا شامل کدام دستگاه های سامسونگ خواهد شد، اما فعلا می دانیم که گلکسی اس 2 و گلکسی تب 7.0 در این لیست قرار دارند. لذا این ممنوعیت، مصرف کنندگان را چندان در تنگنا قرار نمی دهد و تنها یک پایان هفته خوب و لذت بخش را برای تیم حقوقی اپل رقم می زند. 
 
البته مانند دفعات قبل، هیچ یک از دو شرکت در این زمینه سکوت نکرده و به اظهار نظر پرداخته اند.
 
سامسونگ پس از صدور این رای، در بیانیه ای گفته است:
 
ما از صدور دستور ممنوعیت واردات توسط ITC بر پایه دو پتنت اپل مایوس شدیم.  اپل پیش از این هم سعی کرد با فشار از طریق پتنتهای طراحی به امتیاز انحصاری مستطیل ها و گوشه های گرد دست پیدا کند. تمرکز اصلی و مناسب صنعت اسمارت فون بر جنگ جهانی در دادگاه ها نیست، بلکه بر رقابت عادلانه در بازار مصرف بنا شده است. سامسونگ به تولید محصولات ابداعی فراوانش ادامه خواهد داد و ما پیش از این همه جوانب را به گونه ای سنجیده ایم که اطمینان یابیم محصولاتمان در ایالات متحده باز هم در دسترس خواهند بود.
 
اپل هم اعلام نظر کرده که:
 
با تصمیم امروز، ITC هم به دادگاه هایی در اطراف دنیا همچون ژاپن، کره، آلمان، هلند و کالیفرنیا پیوست که به حمایت از ابداع پرداخته اند و کپی برداری خشن سامسونگ از محصولات اپل را نپذیرفت... محافظت از ابداع و نوآوری واقعی، آن چیزی است که سیستم پتنت باید انجام دهد.
 
البته این دعوای ویژه اپلی-سامسونگی سر دراز دارد و شروع آن به سال ۲۰۱۱ برمی گردد که اپل از ITC خواست درباره تخطی شرکت کره ای از چندین پتنت اپل اظهار نظر کند. و علاوه بر طرح دعاوی در ITC، از زمان آغاز مشاجره، اپل و سامسونگ نبردهای مشهور و بیشماری در دادگاه های سراسر دنیا داشته اند.
 
دو دادگاه مهم دعوای حقوقی این شرکت هم قرار است در آبان ماه از سر گرفته شود. که یکی از آنها مربوط به تعیین دوباره میزان خسارت پرداختی سامسونگ به اپل  و رای نهایی در این زمینه است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , موبایل , اپل , سامسونگ , ,
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب