متن دلخواه شما
آخرین اخبار تکنولوژی و جدیدترین برنامه های دانلود برنامه و بازیها
یک شنبه 13 مرداد 1392 ساعت 10:53 | بازدید : 1364 | نوشته ‌شده به دست رخـــشـــانـــی | ( نظرات )
وتوی رای ممنوعیت ورود آیفون و آیپدهای قدیمی به آمریکا توسط اوباما - واکنش سامسونگ و اپل
 
اگر به خاطر داشته باشید، در خردادماه بود که کمیسیون ITC ایالات متحده پیرو شکایت سامسونگ در خصوص نقض پتنتهای ارتباطی، رای بر ممنوعیت ورود مجموعه ای از محصولات اپل (آیفون 3G و 3GS و 4 - آیپد 3G و آیپد 2 3G) به خاک آمریکا داد و قرار بود این ممنوعیت از امروز اجرایی شود. البته در این میان گروهی از غول های تکنولوژی آمریکا با اپل همصدا شده و خواستار توقف اجرای این حکم شده بودند.
 
اما اپل آنقدر خوش شانس بود که گرفتار چنین محرومیتی از بازار کشور خود نشود و روز گذشته رئیس جمهور اوباما و دفتر وی به طور رسمی این حکم را وتو کردند. در نامه ای خطاب به ویلیامسون، رئیس کمیسیون بین المللی تجارت آمریکا (ITC) آمده است که:
 باید توجه داشت این تصمیم ممنوعیت ورود «بر شرایط رقابتی در اقتصاد ایالات متحده تاثیر خواهد گذارد و مصرف کنندگان آمریکایی هم از آن تاثیر خواهند پذیرفت.» لذا لازم است شما در این پرونده که با تمرکز بر پتنت 7,706,348 برای رمزگذاری ارتباطات موبایل و شکایت سامسونگ در خصوص تخلف ابزارهای فوق الذکر از آنها صادر شده، رای تان را پس بگیرید.
 
البته دفتر ریاست جمهوری در نامه خود متذکر شده که سامسونگ همچنان قادر خواهد بود «حقوق خود را از طریق محاکم قضایی دنبال کند» (برای مثال درخواست غرامت).
 
نکته قابل توجه اینجا است که از سال ۱۹۸۷ که دفتر رئیس جمهور ریگان یکی از احکام ITC را وتو کرده بود، این برای اولین بار در ۲۶ سال گذشته است که رئیس جمهور ایالات متحده با دخالت در احکام کمیسیون بین المللی تجارت آمریکا، آن را وتو می کند.
 
واکنش اپل و سامسونگ
طبیعی است با صدور چنین حکمی هر دو شرکت طرف دعوا به سرعت واکنش نشان داده و به اظهار نظر بپردازند.
 
اپل در واکنش به این تصمیم، به سایت AllThings D گفته است:
 
ما دولت را تحسین می کنیم که در این نقطه تحول تاریخی از ابداع و نوآوری حمایت کرد. سامسونگ اشتباه کرد که از سیستم پتنت به این شیوه سوء استفاده نمود.
 
سامسونگ هم که مشخصا از این حرکت خوشحال نیست، می گوید:
 
ما از اینکه نماینده رئیس جمهور در امور تجارت ایالات متحده تصمیم گرفت در این پرونده، حکم صادره توسط کمیسیون بین المللی تجارت آمریکا را لغو کند، مایوس شدیم. تصمیم ITC به درستی مشخص ساخت که سامسونگ با حسن ظن و تفکر مثبت به مذاکره می پردازد و اپل همچنان نسبت به کسب مجوز بی میل است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , موبایل , اپل , سامسونگ , دانستنیها , ,
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین عناوین مطالب